شناخت ابزار نظافتی صنعتی و غیر صنعتی
نوشته شده توسط : امیری

هر شغل و پیشه ای برای اینکه  روان تر ، سریع تر ، با کیفیت تر و با صرف انرژی کمتر، کار خود را انجام دهد، نیاز به ابزار کاربردی و تخصصی خواهد داشت.

ابزاری که در صورت شناخت آنها که برای جه کاری می باشند و چگونه می توان از آن استفاده نمود، برای انجام کار ، بسیار مفید و الزامی می باشند.

ره پاکان

نظافت منزل ، نظافت راه پله  

ابزار شناسی در نظافت

هر شغل و پیشه ای برای اینکه  روان تر ، سریع تر ، با کیفیت تر و با صرف انرژی کمتر، کار خود را انجام دهد، نیاز به ابزار کاربردی و تخصصی خواهد داشت.

ابزاری که در صورت شناخت آنها که برای جه کاری می باشند و چگونه می توان از آن استفاده نمود، برای انجام کار ، بسیار مفید و الزامی می باشند.

ابزار شناسی در مهارت نظافت به دو دسته " ابزار صنعتی " و " ابزار غیر صنعتی " تقسیم می گردد.

ابزار غیر صنعتی

تی حوله ای

انواع تی های حوله ای ( مدل صاف و پیچ پیچ ) برای نظافت منزل ، نظافت راه پله و محل کار ابزاری فوق العاده می باشد.

از تی حوله ای برای  دیوارشوئی ، نظافت کف منزل یا محل کار و حتی شست و شوی سطوح شیشه ای بزرگ استفاده می گردد.

از فواید این ابزار نظافت ، جلوگیری از درد های عضلانی  کمر ، گردن ، مچ دست و زانو و همچنین بالابردن سرعت و کیفیت نظافت می باشد.

دستمال نانو

اگر می خواهید انواع سطوح را بدون به جا ماندن لک، سایه و گرد وغبار جامانده از دستمال تمیز نمائید، حتما نیاز به یک دستمال نانو اصل و باکیفیت نیاز خواهید داشت.

سطوح شیشه ای، چوبی و استیل که معمولا به علت پس دادن کثیفی از دستمال در حین نظافت، به تمیزی صددرصد نمی رسند فقط با یکبار استفاده از دستمال نانو بدون سایه و لک می شوند.

دستمال نانو هم کیفیت و هم سرعت نظافت را بالا می برد و همچنین به علت تکرار نکردن نظافت ،انرژی بسیار کمتری از انسان می گیرد.

بعد از هربار استفاده از دستمال نانو با کمی تاید، کثیفی دستمال را بگیرید و سپس با آب خوب بشوئیدو سپس آب دستمال را بگیرید.

تی لاستیکی ( آب جمع کن )

حتما برای همه شمایی که شست وشوی کف منزل ، محل کار یا پارکینگ را انجام داده اید، پیش آمده است که به علت خیس بودن کف، با رفت و آمد افراد یا وسایل نقلیه، اصلاحا دوباره کاری شده و مجبور شده ایم دوباره کف را بشوئیم که این اتفاقی بسیار ناراحت کننده می باشد.

برای اینکه دوباره کاری پیش نیاید با استفاده از تی لاستیکی، بعد از شست و شو به راحتی آب کف زمین را جمع کرده تا بسرعت خشک شود و جای پا و جای لاستیک ماشین و موتور روی آن نماند.

از تی لاستیکی در گرفتن آب از سطح دیوار، شیشه های بزرگ و... نیز استفاده می گردد.

تیغ کاتری دسته دار

این وسیله، ریزنقش اما بسیار کاربردی در نظافت منزل، نظافت راه پله و محل کار می باشد .

بسیاری از لکه های کف، دیوار، شیشه، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام و... با مواد شوینده، انواع تی، دستمال یا سیم و اسکاج پاک نمی شوند و فقط با تیغ کاتری می توان آنها را پاک نمود.

جهت کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف وقت، به یک یا دو تیغ کاتری در نظافت هرمکانی نیاز خواهیم داشت.

تی نخی

جهت نظافت کف منازل، ادارات و پارکینگ ساختمان، از انواع تی نخی استفاده می گردد.

بهتر است برای ضدعفونی کردن کف، بعد از شست وشوی تی نخی و گرفتن آب آن، مقدار کمی سفیدکننده شیمیایی یا سرکه روی تی ریخته و سپس استفاده نمائید.

هرچه دفعات شست وشوی تی نخی را بیشتر نمائید، نظافتی باکیفیت تر خواهید داشت و حتما در نظر داشته باشید که آخر هر کار، تی نخی را خوب با تاید بشوئید و بگذارید آبش برود تا خشک شود.

تی شیشه شوی

برای شست وشوی شیشه ای بانک ها یا واحدهای تجاری بزرگ، از تی شیشه شوی و ترکیب آب و کمی ریکا استفاده می نمائیم.

استفاده از این ابزار خاص باعث بالابردن سرعت و کیفیت نظافت می گردد و به جای روزنامه، دستمال نانو و صرف زمان زیاد عاقلانه است که از تی شیشه شوی استفاده گردد.

ابزار شناسی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

در نظافت کنتراتی که معمولا برای نظافت مکان های بزرگ انجام می گردد، به این دلیل که نیاز است، آب و خاک همزمان از روی سطوح جمع گردد از جاروبرقی های صنعتی سطلی استفاده می گردد.

در مکان هایی که آبرو وجود ندارد و نیاز به شست وشو با آب دارد، جهت جمع آوری آب سطح مورد نظر از جاروبرقی صنعتی 2موتور یا 3موتور استفاده مفیدی می گردد.

اسکرابر ( فرچه برقی )

برای شست وشوی سرامیک، فرش و موکت استفاده می گردد و همزمان با چرخش فرچه، مواد شوینده و آب را روی سطوح می ریزد و باعث نظافتی فوق العاده می گردد.

واترجت ( آب پرفشار )

در نماشویی ساختمان ها، پارکینگ ها، کارواش ها و... که نیاز به پرتاب آب با فشار قوی می باشد از دستگاه واترجت استفاده می گردد.

در مواقعی که سطوح فوق با آب پاک نمی شوند، از سنگ های ریز به نام سیلیس استفاده می گردد، که به این عمل واترسند بلاست می گویند.

 

برای شست وشوی پرده های کرکره ای و لورداپه و تابلو و مجسمه های سنگی که شرایط شست وشوی عادی را ندارند از بخارشوی استفاده می گردد.

کف ساب یا سنگ ساب

در مواقعی که سنگ کف منازل یا ادارات یا پارکینگ ساختمان ها، به دلیل ریختن مواد شوینده اسیدی یا گذشت زمان سیاه یا خراب می شوند، از دستگاه کف ساب یا سنگ ساب استفاده می گردد.

دستگاه کف ساب باعث جلادادن و شفافیت در سنگ یا موزائیک می گردد که بسیار دلچسب می باشد.

تابلوشوی

برای شست وشوی تابلوی بانک ها و همچنین تابلوی واحدهای تجاری، سطوح شیشه ای یا کامپوزیت ارتفاع دار از دستگاه تابلوشوی استفاده می گردد.

بجای استفاده از نبردبام و چهارپایه که خطرآفرین و زمان بر می باشد، از تابلوشوی استفاده می گردد.

یادمان باشد که :

 برای انجام کارها فقط نیاز به زور بازو نمی باشد و آشنایی به ابزار صنعتی وغیرصنعتی برای نظافتی حرفه ای اصلی ضروری و مهم می باشد.

 

 

 





:: برچسب‌ها: نظافت منزل , نظافت راه پله , شرکت خدماتی , شرکت نظافتی , نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: